ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης Δημοτικού Σχολείου Κάτω Σχολάρι Θεσ/νίκης, 31/03/11

 

«Αγαπητέ κύριε Φυλακτέ,

Θέλουμε να ενώσουμε και εμείς τη φωνή μας μαζί με τη δική σας για την επαναφορά και τοποθέτηση όλων των μαρμάρων στον πραγματικό τους χώρο, στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Ίσως έτσι δικαιωθεί και το όνειρο της μεγάλης Ελληνίδας, της Μελίνας.

Σας ευχαριστούμε και πάλι διότι μετά την επίσκεψη σας στο σχολείο μας και μετά την ξενάγηση μας στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, δε βλέπουμε πλέον πέτρες και μάρμαρα αλλά την ψυχή του Αρχαίου Ελληνικού πνεύματος».

_______________________________

 

 

Αφροδίτη

Μαθήτρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουδανιών

 

«Θα ήθελα λοιπόν να παρακαλέσω τον υπεύθυνο του Βρετανικού μουσείου να προσπαθήσει να στείλει πίσω τον αρχαίο αυτό θησαυρό της Ελλάδας δηλαδή να στείλει στο μέρος όπου βρεθήκανε, στο μέρος όπου δημιουργηθήκανε, στο μέρος όπου γεννηθήκανε τα ευρήματα αυτά.

Εδώ ανήκουν, γιατί οι δημιουργοί τους ήταν οι αρχαίοι Έλληνες».

_______________________________

 

 

Οι μαθητές της Δ1 τάξης Δημοτικού Σχολείου Μουδανιών, 28/04/09

 

«Αγαπητέ κ. Φυλακτέ,

ο λόγος που σας γράφουμε αυτήν την επιστολή είναι γιατί θέλουμε να σας βοηθήσουμε για να επιστραφούν τα γλυπτά του Παρθενώνα στην πατρίδα τους.

Πρέπει να πείσουμε όλο τον κόσμο ότι κάθε γλυπτό αποτελεί ένα μέρος ενός ιστορικού κτίσματος. Επομένως όταν αυτό λείπει από το κτίσμα οι επόμενες γενιές δεν θα μάθουν όλη την ιστορία του.

Γι’ αυτό λοιπόν πρέπει να επιστραφούν όλα τα γλυπτά στις πατρίδες τους για να μην αδικηθεί κανένας».

_______________________________

 

 

Στυλιανός Χατζηνικολάου

Μαθητής 4ης τάξης 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουδανιών

 

«Όσο για τα κλεμμένα αγάλματα που σήμερα βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο πιστεύω, όπως και πολλοί άλλοι, πως πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα, την χώρα όπου ανήκουν. Σας ευχαριστώ θερμά για την παρουσίαση και καλή συνέχεια στο έργο σας».

_______________________________

 

Κάτια Ζγουρίδου

Μαθήτρια 3ης τάξης του 2ου  Δημοτικού Σχολείου Διαβατών, 07/05/04

 

«Όταν μπήκαμε μέσα στο μαγαζί είδαμε πολλές φωτογραφίες. Ο κύριος Φυλακτός μας μίλησε για τις Καρυάτιδες που την μία την έκλεψε ο Έλγιν. Ο κύριος Φυλακτός είχε πάει στο μουσείο που ήταν η μία η Καρυάτιδα. Μας μίλησε για τις Καρυάτιδες. Μακάρι να ξαναπάμε στο Καβαλάρι…».

_______________________________

 

 

Δ’ τάξη 1ου Δημοτικού σχολείου Κορδελιού, 2007

 

«Τα φυλλάδια που μας δώσατε γράφουν πράγματα που θέλαμε να μάθουμε. Σε αυτήν την επιστολή που σας στείλαμε θα θέλαμε να απαντήσετε όποτε μπορείτε. Θα θέλαμε όμως να σας πούμε το σημαντικότερο που είναι το καλύτερο της επιστολής(Σας αγαπάμε πολύ)».

_______________________________

 

 

4η τάξη Δημοτικού σχολείου Αγ. Βασιλείου, Απρίλιος 2004

 

«Μάθαμε πολλά για τον Παρθενώνα και για την Ακρόπολη των Αθηνών. Μάθαμε ότι παλιά οι άνθρωποι κουβαλούσαν τα μάρμαρα με σχοινιά και με άλλους τρόπους. Είδαμε σε κάποιο βιβλίο σας την αναπαράσταση του Χρυσελεφάντινου αγάλματος της Θεάς Αθηνάς. Η φωτογραφία του ναού Αθηνάς Νίκης μας άρεσε πολύ. Θα θέλαμε να μας ξαναδείξετε καινούρια έργα σας και πιο πολλά πράγματα».

_______________________________

 

 

Άρης Μοσχόνης

Μαθητής 4ης τάξης 1ου Δημοτικού σχολείο Μουδανιών

 

«Θέλω πολύ να επισκεφτώ την Ακρόπολη και να δω στην πραγματικότητα τον αρχαίο αυτό ναό αλλά αυτό που θέλω πιο πολύ είναι να ζητήσω εγώ από τους Άγγλους να επιστρέψουν τα μάρμαρα του Παρθενώνα πίσω στην Αθήνα γιατί μόνο εκεί ταιριάζει να τα βλέπουμε.

Τα μάρμαρα ανήκουν στην Ελλάδα και πρέπει να επιστραφούν».

_______________________________

 

 

Μαθητές Α’ Γυμνασίου Δελασάλ Θεσσαλονίκης, 22.05.06

           

«Αυτό όμως που μας ενθουσίασε ήταν η συμβολή σας στην προσπάθεια που γίνεται να ξαναζωντανέψουν τα αρχαία μνημεία μας και κυρίως ο Παρθενώνας. Πόσο πρέπει ν’ αγαπάς αυτά τα αριστουργήματα, για να προσπαθείς να τα αναστυλώσεις με ακρίβεια χιλιοστού!

Ευχαριστούμε και για την προσπάθεια που κάνετε εκ μέρους όλων μας, για να επιστρέψουν στην Ελλάδα τα μάρμαρα που μας έκλεψε ο Έλγιν. Υποσχόμαστε κι εμείς να συμβάλλουμε όσο μπορούμε και τώρα, αλλά και με περισσότερες δυνάμεις, όταν μεγαλώσουμε».  

_______________________________

 

 

Αριστέα Ταχτεβρενίδου

Μαθήτρια 3ου Γυμνασίου Συκεών

 

            «Ποιος δεν γνωρίζει έστω και κάτι για το μεγάλο γεγονός του φετινού καλοκαιριού; Σίγουρα όλοι. Ακούμε για όλες τις τελετές που θα πραγματοποιηθούν, για τις συμμετοχές των αθλητών και για τα αγωνίσματα, για τον εθελοντισμό και για τον κ. Καλατράβα. Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια σημεία που δεν δημοσιοποιούνται όσο θα έπρεπε.

            Αγνοούν για παράδειγμα οι περισσότεροι τον κ. Φυλακτό. Όσοι τον γνωρίζουν έχουν κερδίσει, όσοι δεν τον ξέρουν όμως έχουν χάσει κάτι ιδιαίτερα σημαντικό. Ο κ. Φυλακτός έχει αναλάβει την ευθύνη να δημιουργήσει έναν κίονα – με βάση κάποια ευρήματα και στοιχεία – ο οποίος θα τοποθετηθεί στον Μαραθώνα, το “Τρόπαιο του Μαραθώνος”».

_______________________________

 

 

«Θρια» Ασπρόπυργος, Επίσκεψη στα καλλιτεχνικά εργαστήρια μαρμάρου «Φυλακτός» στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης

 

«Η ενδιαφέρουσα αυτή ενημέρωση περατώθηκε με τις σχετικές ερωτήσεις των μαθητών, αλλά και τις ευχαριστίες τους προς τον κ. Ευάγγελο Φυλακτό για την θερμή υποδοχή και φιλοξενία που μας επεφύλαξε στο σημαντικό αυτό χώρο όπου συναντιέται και συμπλέκεται η επιχειρηματική δράση με την καλλιτεχνική ευαισθησία και υπηρεσία των αγαθών του πολιτισμού μας, αναγκαία προϋπόθεση για μια δημιουργική πορεία προς το μέλλον ιχνηλατώντας τα σημεία των προγόνων μας».

 

 

 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

 

 

Αποστολίδης Πάρις, 08. 04.13

Διευθυντής 8ο Δημοτικό σχολείο Κάτω Σχολαρίου

 

«Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Σχολαρίου Θεσσαλονίκης διατρανώνουν τη φωνή τους και την ενώνουν με όλους τους Έλληνες και τους Φιλέλληνες, που είτε κατοικούν μέσα στην Ελλάδα είτε βρίσκονται σε οποιαδήποτε γωνιά του Πλανήτη, έχοντας ως σκοπό τον επαναπατρισμό όλων των κλεμμένων μαρμάρων και γλυπτών του Παρθενώνα. Κυρίως όμως την επιστροφή ατής της όμορφης κόρης της Καρυάτιδας που κλαίει μόνη της στα υπόγεια του Βρετανικού Μουσείου κοντά 200 χρόνια τώρα.

Ευχή και προσδοκία όλων μας είναι να ευοδωθεί η προσπάθεια του επαναπατρισμού των γλυπτών από έναν μεγάλο σύγχρονο καλλιτέχνη του μαρμάρου, από ένα ‘εραστή’ του αρχαίου κάλλους, τον Ευάγγελο Φυλακτό.

Θέλοντας να συνεισφέρουν κι οι μαθητές μας σ’αυτήν την προσπάθεια ζωγράφισαν και έγραψαν κάποια ποιήματα για την Καρυάτιδα».

_______________________________

 

 

Δελτίο Τύπου του Εκκλησιαστικού Λυκείου Κιλκίς, 31.04.09

 

«Τη σκυτάλη της ημερίδας παρέλαβε ο κεντρικός εισηγητής κος Φυλακτός Ευάγγελος, ο οποίος πρωτοστατεί στον αγώνα επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα – τα κακώς ονομαζόμενα Ελγίνεια. Με λόγο επιστημονικό, γλαφυρό και έντονα συναισθηματικό, ο οποίος επιφόρτισε συγκινησιακά και το ακροατήριο ανέδειξε άγνωστες πτυχές της ιστορίας του μνημείου του Παρθενώνα».

_______________________________

 

 

Γεώργιος Κυρίζογλου, Κ. Ι. Θ. 26.04.06

Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσ/νίκης

 

«Ως Διευθυντής Εκπαίδευσης θέλω να του απευθύνω ένα μεγάλο Μπράβο για το έργο του αλλά και ένα βαθύτατο Ευχαριστώ για την προσφορά του στα παιδιά».

_______________________________

 

 

Καλαφάτης Βασίλειος, 29.04.04

Διευθυντής 2ο Δημοτικό Σχολείο Ιωνίας

 

«Η ξενάγηση ήταν τέλεια και οι μαθητές μας έλυσαν πάρα πολλές απορίες τους και σας αναφέρω ότι πραγματικά τα παιδιά μας καθώς και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί ενθουσιάστηκαν. Συνεχίστε με το ίδιο ζήλο να προσφέρετε στην τέχνη αλλά και στους συνανθρώπους μας και να είστε βέβαιος ότι το έργο σας θα αναγνωριστεί».

_______________________________

 

 

Κουτσανδρέας Δημήτριος, 30.04.04

Διευθυντής Γυμνάσιο Πανοράματος Θεσ/νίκης

 

«Ιδιαίτερα εμείς οι καθηγητές θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε τη σοβαρότητα και την υπευθυνότητα με την οποία επιτελείτε το έργο σας, να εξάρουμε την ευαισθησία που είχατε να μετατρέψετε το χώρο της εργασίας σας σε χώρο εργαστηριακής εκπαίδευσης των μαθητών μας, και να ευχηθούμε να ευαισθητοποιηθεί και η πολιτεία για την δημιουργία ενός κατάλληλου χώρου με σχετικά εκθέματα για την ενημέρωση των μαθητών».

_______________________________

 

 

Αναστάσιος Μπουτσικος, 12.05.04

Διευθυντής Γυμνάσιο Πεύκων

 

«Το έργο που επιτελείτε και οι ευαισθησίες που δείχνετε στα γλυπτά των προγόνων μας καθιστούν το έργο σας μοναδικό και ανεπανάληπτο στο Πανελλήνιο. Ευχαριστούμε για όλα».

_______________________________

 

 

Κουφουνάκης Γεώργιος, Μάιος 2004

Διευθυντής Δημοτικό σχολείο Παλαιοκάστρου

 

«Οι εντυπώσεις των μαθητών και συνοδών δασκάλων, υπήρξαν άριστες. Ο κ. Φυλακτός διδάσκει την ιστορία μας, καλλιεργεί τον πολιτισμός μας, μεταλαμπαδεύει την ασίγαστη φλόγα που έχει μέσα του για κάθε τι το Ελληνικό που αναβλύζει μέσα από τα γλυπτά της ιστορίας μας».

_______________________________

 

 

Εγγονόπουλος-Παπαδόπουλος Βασίλειος, 15.06.04

Διευθυντής 1ο Τ.Ε.Ε. Λαγκαδά

 

«Είναι αλήθεια ότι μας δώσατε το δικαίωμα να ονειρευτούμε αλλά και να ελπίσουμε για τον κόσμο της εργασίας, της υπομονής και της αγάπης προς την τέχνη και το όραμα για έναν καλύτερο άνθρωπο της καθημερινής ζωής μέσα από την δική σας τέχνη και προσφορά».

_______________________________

 

 

Τσορλιανός Ευστράτιος, Διευθυντής 3ο Γυμνάσιο Συκεών

 

«Τη δική μας εμπειρία από την επίσκεψη μας θα θέλαμε να την χαρούν και άλλοι εκπαιδευτικοί, μαθητές και φορείς του πολιτισμού μας. Διαμορφώσατε το εργαστήριο σας από μεράκι σ’ ένα ζωντανό μουσείο και αυτή η σκέψη και πρωτοβουλία σας μας κάνει να σας συγχαρούμε διπλά ως καλλιτέχνη αλλά και ως άνθρωπο με αξίες».

_______________________________